Záznam zo zasadnutia Prezídia Zväzu vinohradníkov a vinárov Slovenska 21.8.2019, Purgina, Bratislava
1.Problematika Integrovanej produkcie.
Prezídium súhlasí s tým, aby Zväz riešil problematiku IP jednotným postupom so Zväzom ovocinárov, Zväzom zeleninárov a zemiakárov.
Integrovaná produkcia -Hlavné piliere systému integrovanej produkcie:
- Model signalizácie prístupný pre všetkých členov Zväzu
- Verejný register s možnosťou vizualizácie plôch
- Certifikácia
Bolo vytvorené logo a web stránka www.integrovanaprodukcia.sk. V Kaštieli v Mojmírovciach 28.-29. Novembra 2019 sa uskutoční spoločné stretnutie
Aká bude budúcnosť špeciálnej rastlinnej výroby?
- Zúčastní sa ministerstvo, reťazce – tie na to pozitívne reagujú už teraz, Kaufland dáva inzerciu k integrovanej produkcii
- Financovanie v rámci PRV najvyššie možné mínus50 Eur (najvyššie možné bude pre ekologickú produkciu), na pokrytie nákladov na systém sa budeme skladať 5 eur/ ha
Úloha 19/2019: Pokračovať v spolupráci s ostatnými Zväzmi na tomto projekte. Podpísať memorandum o spolupráci.
- SOT s vínom a investície
4.9. od 10.00 sa uskutoční stretnutie na MP RV SR k novému programovaciemu obdobiu. Našou prioritou ostáva podpora na reštrukturalizáciu vinohradov, v oblasti investícií navrhujeme zmenu na podporu všetkých inovácií vo vinárstve, s tým, že rozdelenie od PRV bude na základe sumy obstarávanej investície. Investície do 50 000 Eur pôjde cez SOT s vínom, investície vyššie cez PRV. V prípade, že uvedený systém, nebude možný navrhujeme podporiť sudy, analyzátory do laboratórií, čerpadlá, síriace dávkovače, precízne dávkovače, zariadenia na úpravu vody, úpravu pH, dezinfekčné zariadenia, vyvíjače pár, zvlhčovače do pivnice, automatická regulácia teploty a vlhkosti, germicídne žiariče.
Úloha 20/2019: Pokračovať v spolupráci s ostatnými Zväzmi na tomto projekte. Podpísať memorandum o spolupráci.
- Rôzne –Slobodné vinárstvo – vyhrážanie p. Kuropku.
Prezídium Zväzu považuje takéto správanie člena za nezlučiteľné s členstvom vo Zväze. Ohľadom odbornej otázky, bol opätovne zaslaný list na MP RV SR. Prezídium opätovne potvrdilo aj stanovisko Zväzu k problematike uvádzania zakalených vín na trh.
Úloha 21/2019: Dať na vedomie p. Kuropkovi, zaslať list na MP RV SR.
- Marketingová štúdia – správanie zákazníkov a ich vzťah k slovenskému vínu. Zadefinovanie otázok, na ktoré chceme odpovede.
- Získanie údajov z rôznych zdrojov, koľko ktorými kanálmi sa predáva vína a koľko z toho je SK pôvodu. To by nám vedela poskytnúť agentúra zdarma.
- Otázky: 1. Hypermarkety: Ako sa správa SK zákazník pri nákupe? Zaujíma ho pôvod, alebo len cena? Vie víno z akej krajiny kupuje? Ako sa dá ovplyvniť aby preferoval SK vína?
- Otázka 2: Ostatné segmenty: Horeca, aký je pomer vín SK-zahraničný pôvod. Kto preferuje SK vína domáci, či zahraničný zákazník?
Cieľová skupina: vek 20-30 rokov
Úloha 22/2019: Dať vypracovať marketingovú štúdiu.
Zapísal: Ing. Jaroslava Kaňuchová Pátková, PhD., dňa 28.8.2019
Schválil Ing. Ondrej Celleng, Ing. Ľubomír Vitek